انواع سنگ نما ساختمان

سنگ نما ساختمان در کشور ایران بسیار کاربرد دارد و مورد توجه قرار گرفته است .

بسیاری از ما بدنبال آن هستیم که بدانیم از چه سنگ هایی می توانیم برای نمای خارجی ساختمان ها استفاده کنیم . در این جا قصد داریم انواع سنگ نما ساختمان را به همراه کاربرد و ویژگی هایشان برای شما شرح دهیم . همچنین شما اگر قصد خرید انواع سنگ نما را دارید به شما پیشنهاد می کنیم قبل از خواندن این مطلب مقاله زیر را مطالعه بفرمایید .

مطالعه کنید >> راهنمای خرید بهترین سنگ نما

سنگ نما چیست و چه انواعی دارد ؟

سنگ ها یکی از آفریده های خدای بزرگ می باشد که از زمان شکل گیری بشریت کاربرد داشته است . یکی از کاربرد های سنگ ، استفاده در خانه ها می باشد . انسان ها برای ساختن محل زندگی خود از انواع سنگ ساختمانی استفاده می کند . امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، سنگ ها همان محبوبیت سابق را داشته و مهندسان از انواع سنگ ساختمانی برای نمای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می کنند .

در نمای خارجی و داخلی ساختمان از سنگ های زینتی که دارای ویژگی های متفاوتی می باشند استفاده می شود که باعث ایجاد زیبایی در نمای ساختمان می شود . به اینگونه از سنگ ها که باعث نما بخشی به ساختمان ها می شوند ، سنگنما ساختمان می گویند .

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که از چه سنگ های به عنوان سنگ نما ساختمان می توان استفاده کرد ؟؟ پاسخ به این سوال را در ادامه مطلب مشاهده نمایید .

انواع سنگ نما ساختمان :

به طور کلی از هر سنگی به عنوان سنگ نما ساختمان نمی توان استفاده نمود چرا که انواع سنگ نما دارای ویژگی هایی می باشند که باعث می شود شرایط لازم برای استفاده در نمای خارجی ساختمان محیا شود . این ویژگی ها عبارتند از :

  • نوع استفاده از سنگ
  • جذب کم آب
  • مقاومت در برابر شرایط بد آب و هوایی
  • مدل سنگ
  • نوع برش و فراوری ( سنگ اسلب یا سنگ تایل )
  • و ….

مطالعه کنید >> انواع سنگ ساختمانی و کاربرد آن ها

به طور کلی سه نوع سنگ وجود دارد که برای استفاده به عنوان سنگ نما ساختمان کاربرد دارد که این سه نوع سنگ عبارتند از :

در ادامه با ما همراه شوید تا هر کدام از این سنگ ها را به اختصار برای شما شرح دهیم .

سنگ مرمریت :

سنگ مرمریت یکی از سنگ هایی می باشد که متاسفانه در برابر شرایط بد آب و هوایی مقاومت کمی دارد به همین منظور از این سنگ بیشتر در نمای داخلی ساختمان استفاده می شود . یکی از ویژگی های مثبت سنگ مرمریت در جذب کم آب می باشد به همین منظور از این سنگ در سرویس های بهداشتی ، حمام ها ، آشپزخانه ها و …. بسیار کاربردی است . این سنگ در ایران یکی از سنگ ها پرفروش می باشد . همچنین لازم به ذکر می باشد که سنگ چینی ( کریستال ) زیرمجموعه سنگ مرمریت می باشد. از انواع سنگ مرمریت می توان به سنگ دهبید ، سنگ گلدن بلک ، سنگ پرشین سیلک ، سنگ مارشال و … اشاره نمود .

سنگ تراورتن :

یکی از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین سنگ های موجود در ایران می باشد . این سنگ به علت تنوع رنگی بالا و تخلخل پایینی که دارد بسیار مورد توجه طراحان و مهندسان قرار گرفته است . سنگ تراورتن همچون سنگ مرمریت در نمای داخلی ساختمان بسیار کاربرد دارد . از جمله معروف ترین سنگ های تراورتن ، سنگ حاجی بابا می باشد .

سنگ حاجی آباد

سنگ گرانیت :

سنگ گرانیت یکی از سنگ های پرطرفدار می باشد که هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی ساختمان ها کاربرد دارد . این سنگ همچون سنگ مرمر دارای قیمت بالایی می باشد . یکی از ویژگی های این سنگ ، مقاومت بالای آن در برابر آب می باشد . یکی دیگر از ویژگی های سنگ گرانیت ساب پذیری و صیقل پذیری بالا می باشد .

همانطور که مطالعه کردید این سه سنگ برای سنگ نما ساختمان بسیار کاربرد دارند و از این سه گونه در نمای داخلی و نمای خارجی ساختمان ها بسیار استفاده می شود .

همچنین شما می توانید انواع پروژه های نمای داخلی و نمای خارجی گروه سنگ ملک زاده را در مشاهده نمایید .

چگونه سنگ نما تهیه کنیم ؟

خرید انواع سنگ نما ساختمان کار سختی نیست . شما می توانید برای خرید انواع سنگ ساختمانی مطلب سنگ نما را مطالعه نمایید . شما می توانید برای مشاهده انواع سنگ ساختمانی و سنگ نما به صفحه محصولات سنگ ملک زاده مراجعه نمایید . همچنین شما با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با گروه پشتیبانی سنگ ملک زاده ارتباط برقرار نمایید .

شما می توانید برای اطلاع بیشتر از کارخانه سنگ ملک زاده فیلم کارخانه را مشاهده نمایید و یا به صفحه درباره ما مراجعه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو


اطلاعات تماس


  • ۵۶۹۰۱۹۲۰-۲۴(۰۲۱) | ۰۹۱۲۳۹۰۴۳۷۳
  • کیلومتر ۳۵ تهران – قم ، شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار زکریای رازی – سنبل ۵ – پلاک ۶
  • شنبه الی چهارشنبه: 7 صبح الی 7 بعدظهر

در خبرنامه سایت گروه سنگ ملک زاده عضو شوید