سنگ نمای رومی؛ آشنایی با نما سنگ رومی یا نمای کلاسیک و انواع آن

سنگ نمای رومی

همیشه و در همه حال اولین ویژگی که از یک ساختمان به چشم می آید نمای بیرونی آن است. و همین نمای بیرونی در اغلب اوقات نقش بسزایی در تعیین قیمت و ارزش گذاری ساختمان دارد. نمای بیرونی ساختمان جلوه ای از کلیت ساختمان است و اکثرا، افراد قبل از ورود به ساختمان و بررسی آن، استحکام و زیبایی ساختمان را قضاوت میکنند. نمای رومی یا نمای کلاسیک سبکی محبوب و پر طرفدار در طراحی نمای بیرونی ساختمان است که امروزه بیشتر مورد توجه مردم و مهندسان ساختمان قرار گرفته است. سنگ نما رومی بیشتر مناسب ساختمان های مجلل و لاکچری است که به آن شکوه و عظمت خاصی میدهد.

سنگ نمای رومی چیست؟

نما سنگ رومی
نما سنگ رومی

سنگ نمای رومی یک نوع نمای بیرونی ساختمان است که به وسیله ی طراحی ستون و سر ستون های خاص و زیبا علاوه بر زیبایی بخشی به ساختمان، آن را مستحکم و مقاوم میکند. نمای رومی بطور کلی از سنگ های گران قیمتی همچون سنگ مرمر و سنگ گرانیت ساخته میشود که این مسئله بابت ارزش زیاد این نوع نما شده است.

قیمت سنگ نما چگونه تعیین میشود؟ بیشتر…

ویژگی ها، مزایا و معایب سنگ نما رومی

در واقع هدف اصلی در سنگ کاری نمای رومی بخشیدن شکوه و جلال به ساختمان است.نوع بکار گیری مصالح و سنگ ها و حتی نوع رنگ آن ها همه و همه جهت بخشیدن ابهت و قدرت به ساختمان است. طراحی خاص ستون ها و سر ستون ها در این نما باعث بوجود آوردن فضایی همچون کاخ پادشاهان در نمای ساختمان میشود.

استحکام و زیبایی ساختمان، ابهت و شکوه نمای منزل از مزایای این نوع سنگ کاری نما است. اما این سبک از معماری خالی از عیب نیست. گران بودن مصالح نمای کلاسیک و همچنین فرهنگ سازی غیر ایرانی این نوع نما را میتوان از معایب آن به حساب آورد.

مصالح نما سنگ رومی

مصالح بکار رفته در نمای رومی
مصالح بکار رفته در نمای رومی

در فرایند اجرای نمای رومی از مصالحی گران قیمت همچون سنگ های تراورتن، مرمر و گرانیت استفاده میشود. بطور کلی تمام سعی مهندسان این است که از مصالح و سنگ های سفید رنگ و یا روشن برای نمای ساختمان استفاده کنند تا جلوه ی زیبایی به آن ببخشند. البته برخی طراحان نمای ساختمان برای کاهش هزینه‌های ساخت، و همچنین گران بودن سنگ ها، از سیمان سفید به جای سنگ استفاده می‌کنند که به نمای رومی سیمانی معروف هستند که قطعا زیبایی سنگ را ندارد.

سنگ تراورتن پر کاربردترین متریال و بهترین سنگ نما در این سبک است که علت آن این است که، سنگ تراورتن سنگی با حفره های زیاد است که صاف و صیقلی نمیباشد. همین ویژگی موجب شده است که نصب آن راحت باشد و دردسر زیادی نداشته باشد.

نمای سنگ رومی یک نوع سنگ نیست!!!

نمای سنگ رومی یک نوع سنگ نیست!!!
نمای سنگ رومی یک نوع سنگ نیست!!!

بسیاری از کاربران و علاقمندان به حوزه ی سنگ با مطالعه ی این مقاله تصور میکنند که سنگ نمای کلاسیک با سنگ های دیگر متفاوت بوده و یک نوع و سبک جدا از سنگ ها میباشد. اما در واقع باید گفت که نما سنگ رومی فقط یک مدل طراحی شده است که به اصطلاح نام رومی بر روی آن قرار داده شده است. و از سنگ های مختلفی همچون مرمر و تراورتن که با طرح و مدل خاص و جدید کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده است.

بهترین نما سنگ بیشتر…

قیمت سنگ نمای رومی

تعیین قیمت سنگ نمای کلاسیک بصورت کلی ممکن نیست. چراکه قیمت گذاری بر روی نمای کلاسیک به عوامل ناپایدار متعددی وابسته است که عبارتند از:

  • نوع سنگ
  • رنگ سنگ
  • نوع فرآوری سنگ
  • جزئیات زیاد و پیچیدگی نما
  • دستمزد نیروی متخصص
  • نوسانات بازار ارز
  • و…

برای آشنایی بیشتر با نحوه قیمت گذاری انواع سنگ ساختمانی ، می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه و با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو


اطلاعات تماس


  • ۵۶۹۰۱۹۲۰-۲۴(۰۲۱) | ۰۹۱۲۳۹۰۴۳۷۳
  • کیلومتر ۳۵ تهران – قم ، شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار زکریای رازی – سنبل ۵ – پلاک ۶
  • شنبه الی چهارشنبه: 7 صبح الی 7 بعدظهر

در خبرنامه سایت گروه سنگ ملک زاده عضو شوید