ویژگی های منحصر بفرد سنگ ازنا

ویژگی های منحصر بفرد سنگ ازنا

سنگ چینی ازنا از مشهورترین سنگ‌ های دسته ی کریستالی است که در ایران شهرت خاصی دارد. این سنگ زیبا در ابتدا به دست حاج قنبر رحیمی معروف ارباب قنبر به بهره ‌برداری رسیده است.  به سنگ ازنا چینی ارباب هم معروف است. سنگ کریستال ازنا با زمینه سفید و خطوط طوسی و مشکی به شکل مورب و نامنظم در سطح این سنگ خودنمایی می کند.

سنگ کریستال معمولاً به خوبی ساب می خورد و دارای براقیت بسیار بالایی است. انعکاس نوری خوبی دارد همچنین آنالیز متفاوت آن باعث شده این سنگ کریستال جزء کریستال های برتر ایران و دنیا حتی محسوب گردد. تراکم تم رنگی سیاه و طوسی در زمینه های روشن سنگ و محیط سنگ را بسیار مناسب و جذاب کرده و نسبت به دیگر کریستال ها,کریستال ازنا از شفافیت و زیبایی خاصی هم برخوردار می باشند. تفاوت‌ها در تمام رنگی زمینه‌ها در روشنی و تیرگی و خط و خطوط ها نمایان است. در این مقاله قصد داریم ویژگی های منحصر بفرد سنگ ازنا را بیان کنیم.

سنگ ازنا چیست:

بر اساس آنالیز های انجام شده بر روی سنگ ازنا این سنگ از ممتاز ترین سنگ های کریستال ساختمانی جهان می باشد. سنگ چینی ازنا برای محیط های کم نور بسیار مناسب می باشد. شفافیت و براقیت بالا از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های سنگ چینی ازنا می باشد که در این مورد بسیار زبانزد است به صورتی که اگر جنس مواد ساینده این سنگ از کیفیت بالایی برخوردار باشد انعکاس نور آن چند برابر خواهد شد.

ویژگی های سنگ چینی ازنا:

سنگ چینی ازنا دارای زمینه‌ی سفید است و رگه های نا منظم و مورب طوسی، مشکی و زرد در این سنگ (stone) نمایان است. جنس کریستالی این سنگ سنگ ساختمانی، باعث شده ساب و براقیت بسیار خوبی به خود بگیرد، به طوری که انعکاس نور بسیار خوبی دارد.

این سنگ مقاومت بالایی در برابر سرما، گرما، نفوذ آب و مواد شیمیایی دارد. سنگ چینی ازنا یک دست بوده که این ویژگی، بر زیبایی و منحصر بفرد بودن سنگ می افزاید.

سنگ اسلب سفید ازنا برای کف

همچنین از خصیصه های خاص این نوع سنگ ساختمانی، بوک مچ های آن است که در صورت استفاده در کف زیبایی و جلوه ای خیره کننده به ساختمان می بخشد.

این سنگ به دلیل ساب پذیری و براقیت بالا، نور محیط را تنظیم کرده و تاثیر مثبتی در روحیه افراد میگذارد. میزان نور موجود در هر فضایی روی بینایی، هیجانات افراد و ساعات بیولوژیک بدن تاثیرگذار است، از این رو استفاده از این سنگ، افزون بر شفافیت و زیبایی که به محیط خانه می بخشد، روی سلامت افراد هم تاثیر گذار است.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد آن میتوان به پایداری آن در برابر آلودگی و رطوبت اشاره کرد که سبب بازار پسندی و سفارش بیشتر خرید سنگ ازنا شده است. همچنین به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر صدا، مکانی ایمن و آرام برای رفاه ساکنین فراهم می نماید.

بیشتر بخوانید : معرفی ۳ سنگ نما

کاربرد سنگ ازنا:

این سنگ برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان مناسب است ولیکن بدلیل میزان تخلخل بسیار کم و سطح صاف پشت سنگ  های چینی میبایست در موقع نصب به منظور جدا شدن سنگ نما از گیره های اسکوپ پشت سنگ استفاده کرد.

  • سنگ فرش فضای داخلی ساختمان
  • نمای بیرونی و اصلی
  • بدنه راه پله و سنگ پله
  • سرویس های بهداشتی

 این سنگ بدلیل رنگ مدرن و سفید منحصر بفردش در داخل ساختمان مخصوصا طرح بوک مچ و فور مچ آن زیبایی خاصی به ساختمان خواهد بخشید.

مزیتهای سنگ ازنا:

  • تراکم نسبتا بالا
  • جذب آب پایین
  • دارای استحکام بالا
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • دارای سطح صیقلی و براق
  • عایق در برابر صدا، رطوبت و حرارت

عوامل موثر بر قیمت این سنگ:

ضخامت و ابعاد سنگ,نوع برش,هرچه ابعاد سنگ بزرگتر باشد به سورت قابلیت بوک مچ و فور مچ شدن قیمت را افزایش می دهد. کیفیت فرآوری از نظر برش و ساب همچنین هرچه که سنگ سطح یک دست و روشنتر و دارای هاله های سبز و سیاه کمتری باشد قیمت افزایش می یابد. سایز اسلب در کریستال ازنا معمولاً دارای قیمت بیشتری است. ضخامت استاندارد در این کریستال دو سانتی متر است .

اما گاهاً باضخامتهای ۱.۶ و ۱.۹  برش داده می‌شود که از قیمت کمتری برخوردار است. ضخامت های ۲ معمولاً به عنوان بار صادراتی عرضه می‌شود. پکینگ و قیمت حمل و نقل نیز به عهده خود مشتری می باشد که مضافاً به هزینه کل اضافه می شود. چینی کریستال ازنا در اصفهان بیشترین اقبال تولید و پروسه فراوری را دارد به دلیل داشتن ماشین آلات و تجهیزات بسیار پیشرفته و تولید انبوه این سنگ در الیگودرز از توابع اصفهان پایگاه و جایگاه خوبی را برای تولید و فروش در این شهر به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید : سنگ گرانیت گل پنیه ای

قیمت سنگ ازنا:

  • سنگ یکدست و روشن بدون هاله های سبز و سیاه قیمت بالاتری دارد.
  • ضخامت سنگ تاثیر مستقیم بر روی قیمت آن دارد.
  • هر چه قدر ابعاد سنگ بزرگتر و بصورت بوک مچ و فورمچ باشد قیمت بیشتری خواهد داشت.
  • کیفیت فرآوری سنگ از نظر ساب، برش بر روی قیمت سنگ تاثیر خواهد گذاشت.

سنگ اسلب چینی ازنا شکوه را به ساختمان شما می بخشد. و بدلیل قیمت بالا بیشتر در ساختمان های بسیار لوکس و گرانقیمت بصورت اسلب و بوک مچ استفاده می شود و مورد توجه طراحان و سازندگان ساختمان قرار گرفته است

کلام آخر:

پس همانطور که در مقاله به ویژگی های منحصر بفرد سنگ ازنا اشاره شد می توان نتیجه گرفت که سنگ ازنا سنگ کریستالی بسیار مرغوبی در جهان است و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد که از مهم ترین و اصلی ترین آن می توان به شفافیت و براقیت بالا آن اشاره کرد که در این مورد بسیار زبانزد است و همچنین می توان گفت که کاربردهای فراوانی در نمای بیرونی و داخلی ساختمان ها دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو


اطلاعات تماس


  • ۵۶۹۰۱۹۲۰-۲۴(۰۲۱) | ۰۹۱۲۳۹۰۴۳۷۳
  • کیلومتر ۳۵ تهران – قم ، شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار زکریای رازی – سنبل ۵ – پلاک ۶
  • شنبه الی چهارشنبه: 7 صبح الی 7 بعدظهر

در خبرنامه سایت گروه سنگ ملک زاده عضو شوید