سنگ پله چینی؛ انتخاب بهترین سنگ راه پله

سنگ پله چینی؛ انتخاب بهترین سنگ راه پله

استفاده از سنگ ها در ساختمان ها به علت استحکام و زیبایی آن ها بسیار متداول است. معمولا از پنج دسته سنگ در ساختمان ها استفاده میشود که میتوان به مرمریت، مرمر، تراورتن و چینی اشاره کرد. راه پله ها بخشی از ساختمان هستند که هم از نظر زیبایی و هم از نظر استحکام باید در انتخاب مصالح مورد نظر برای ساخت آن ها دقت کرد. راه پله ها نسبت به دیگر مصالح خیلی زیاد در معرضه تردد و توجه هستند. به همین دلیل از مصالحی استفاده باید کرد که مستحکم و زیبا باشند . و دیر تر آلوده شود. نوع سنگ، کیفیت سنگ ، قیمت سنگ و نصب صحیح آن از جمله مواردیست که بسیار مورد توجه قرار میگیرد. سنگ های مرمریت، تراورتن، مرمر و چینی از جمله سنگ های مورد استفاده در راه پله ها نیز هستند. که در این مقالع قصد داریم به بررسی سنگ پله چینی بپردازیم.

سنگ پله چینی

سنگ های چینی، سنگ هایی هستند که از تبلور و دگرگونی سنگ آهک تحت فشار و حرارت تشکیل شده اند. سنگ های چینی دارای بلور های درشت و رنگ های سفید و خاکستری میباشند. دلیل رنگ این سنگ ها کانی های تشکیل دهنده ی آن ها است که دارای رنگ های مختلفی میباشند.

سنگ پله
سنگ پله

از طرفی دیگر سنگ پله ها میتواند از از سنگ، چوب، شیشه، فلز و مواد غیر طبیعی و مصنوعات باشد. اما سنگ ها علاوه بر زیبایی و تنوع در رنگ و طرح ها، مقاومت بسیار خوبی نیز دارد. سنگ ها در مسیر تردد زیادی قرار دارند و به همین دلیل باید از مصالحی با مقاومت بالا در آن ها استفاده کرد. جنس پله باید بگونه ای باشد که بعد از گذشت زمان دچار غییر رنگ، شکستگی، لب پر شدن و… نشود.

راه پله ها در معر آلودگی و سایش بسیاری قرار دارد. به همین دلیل باید از سنگی استفاده شود که علاوه بر رفع این مشکلات در رطوبت و معرض آب دچار تغییر زیبایی نشود. همچنین سنگ مورد استفاده در راه پله ساختمان باید عاری از هرگونه ترک خوردگی باشد. زیرا در غیر این صورت با نفوذ آب و رطوبت به داخل سنگ، باعث خرابی آن میشویم.

سنگ چینی
سنگ چینی

از مزایای سنگ پله چینی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

این سنگ صاب صادراتی دارد.

سنگ پله چینی آب را جذب نمیکند.

سنگ چینی نور را منعکس میکند.

این سنگ دارای رنگ های زیبای روشن و سفید میباشد.

اما این سنگ معایبی همچون، جذب هوا و رنگ هایی با تنوع کم را دارا میباشد.

قیمت سنگ پله چینی

برای خرید سنگ پله باید موارد متععدی را مورد بررسی قرار داد.

برای مثال اگر میخواهیم برای پله های داخلی ساختمان سنگ خریداری کنیم صاف و سیقلی بودن آن اهمیت فراوانی دارد. ولی اگر برای پله های خارجی قصد خرید سنگ داریم ضد آب بودن آن بسیار مهم است.

قیمت سنگ پله چینی
قیمت سنگ پله چینی

از معایب سنگ خارجی با مقاومت کم در برابر آب میتوان به از دست دادن مقاومت در زمستان و لکه لکه شدن سنگ اشاره کرد. به همین دلیل سنگ مورد استفاده باید عاری از تخلخل باشد.

علاوه بر تفاوت سنگ پله خارجی و داخلی، مسئله ضخامت آن نیز مطرح است. قیمت سنگ ها به مواردی چون ضخامت، اندازه، رنگ، وزن و … بستگی دارد.

جمع بندی:

شما برای خرید سنگ پله انتخاب های زیادی همچون مرمریت، تراورتن، مرمر و چینی دارید. اما با توجه به مطالب مطرح شده راجع به سنگ پله چینی، این سنگ به دلیل مقاومت در برابر رطوب و همچنین زیبایی آن میتواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.

شما میتوانید برای خرید سنگ چینی و یا کسب اطلاعات بیشتر راجع به سنگ پله چینی و مشورت با کاراشناسان ما و یا بازدید از فروشگاه سایت ملک زاده از طریق لینک های زیر اقدام کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو


اطلاعات تماس


  • ۵۶۹۰۱۹۲۰-۲۴(۰۲۱) | ۰۹۱۲۳۹۰۴۳۷۳
  • کیلومتر ۳۵ تهران – قم ، شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار زکریای رازی – سنبل ۵ – پلاک ۶
  • شنبه الی چهارشنبه: 7 صبح الی 7 بعدظهر

در خبرنامه سایت گروه سنگ ملک زاده عضو شوید