انواع سنگ فرش

انواع سنگ فرش در گروه سنگ ملک زاده را می توانید مشاهده نمایید .

اگر مشتری کاربر پایه ثابت سایت سنگ ملک زاده باشید ، پس حتما در مقالات صفحه بلاگ در قسمت کاربرد سنگ طبیعی به کلمه سنگ فرش برخورد کرده اید . ما در اینجا می خواهیم درباره انواع سنگ فرش صحبت کنیم و چگونگی انجام اینگونه پروژه ها را برای شما شرح دهیم .

سنگ فرش چیست ؟

زمانی که در خیابان ها ، سالن های مجلل ، پاساژ ها و …. قدم بر میدارید . اگر به زیر پای خود نظاره کنید آنگاه شاهد تکه سنگ هایی هستید که به صورت منظم و نامنظم به یکدیگر متصل می باشند . که به این اتصال سنگ بر روی زمین سنگ فرش می گویند .

از زمان های دور انواع سنگ فرش در تمدن های بزرگ رونق داشته است و همیشه از سنگ فرش ها برای مزین نمودن خیابان ها ، خانه ها و مکان های پرتردد استفاده شده است . شما می توانید سنگ فرش های مختلف با ظواهری زیبا و عجیب و غریب را در شهر های مختلف دنیا مشاهده نمایید .

اما به طور کلی از هر سنگ ساختمانی نمی توان به عنوان سنگ فرش استفاده کرد . چراکه سنگ فرش ها باید از سنگ های سخت و محکمی ساخته شود . بدین جهت در ادامه میخواهیم انواع سنگ طبیعی که به صورت سنگ فرش کاربردی است را برای شما شرح دهیم .

مطالعه کنید >>> راهنمای خرید سنگ ساختمانی

انواع سنگ فرش :

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که از چه سنگ هایی می توان به عنوان سنگ فرش استفاده نمود ؟

سوال بسیار خوبی است . سنگ فرش ها عموما باید از سنگ های طبیعی درست شوند ولی این به معنای عدم استفاده از سنگ مصنوعی در سنگ فرش نیست .

سنگ های طبیعی بدلیل محکم بودن و ساختار منسجم و پایدار به عنوان سنگ فرش می توان از آن ها استفاده کرد . ولی باید یادآوری کرد که استفاده از سنگ طبیعی به عنوان سنگ فرش کاری هزینه بر می باشد .

اما از چه سنگ هایی به عنوان سنگ فرش می توان استفاده کرد ؟

به طور کلی سنگ های طبیعی که به عنوان سنگ فرش کاربردی می باشند عبارتند از :

که از هر کدام از این سنگ ها به عنوان سنگ فرش می توان استفاده کرد .

سنگ مرمریت :

سنگ های مرمریت یکی از زیباترین سنگ های موجود است که در دسته انواع سنگ فرش قرار می گیرد . این سنگ ساختمانی از گونه های بسیار زیادی تشکیل شده و بسیار متنوع است . به همین جهت به راحتی می توان از این سنگ زیبا در هرجایی که مدنظرتان می باشد استفاده کنید .

اما این سنگ بدلیل جذابیت بالا پیشنهاد می شود به عنوان سنگ فرش در نمای داخلی استفاده شود و پیشنهاد می کنیم از این سنگ در مکان ها پرتردد استفاده نشود .

انواع سنگ فرش را می توانید در پلکان هم به کار ببرید .

مطالعه کنید >>> انواع سنگ مرمریت خارجی

انواع سنگ مرمریت عبارتند از :

سنگ چینی :

سنگ های چینی در دسته ی سنگ های مرمریت قرار می گیرند و از این سنگ می توان هم به عنوان سنگ نما و هم به عنوان سنگ فرش استفاده نمود . این سنگ معمولا دارای تم سفید و طوسی می باشد به همین جهت از این سنگ در مکان های کم تردد به عنوان سنگ فرش استفاده می شود چرا که آلودگی را سریع جذب می کند .

سنگ تراورتن :

در انواع سنگ فرش می توان سنگ تراورتن را قرار داد . سنگ تراورتن که نوعی سنگ آهک متخلخل است همچون سنگ مرمریت در دسته سنگ های تزئینی قرار می گیرد . اما برعکس سنگ مرمریت از این سنگ ساختمانی می توان در مکان های پرتردد استفاده کرد . این سنگ همچون سنگ مرمریت متنوع بوده و در رنگ های مختلفی همچون زرد ، قهوه ای ، لیمویی ، قرمز ، سیاه ، گردویی ، سفید و …. می باشد .

انواع سنگ فرش را می توان با سنگ های گرانیت ، مرمریت ، و... ایجاد کرد

سنگ گرانیت :

سنگ گرانیت که از سرد شدن مواد مذاب به وجود می آید ، یک سنگ بشدت پایدار بوده و اجزای تشکیل دهنده آن بسیار پایدار می باشند . به سبب سختی بالای این سنگ می توان از آن در مکان های پرتردد به صورت سنگ فرش استفاده کرد و می توان سنگ گرانیت را در دسته انواع سنگ فرش به کار برد .

شما می توانید با استفاده از سنگ گرانیت یک عمر خیالتان از سنگ فرشی که درست کرده اید آسوده باشد .

مطالعه کنید >>> دلایل ریزش سنگ نما چیست ؟

خرید انواع سنگ فرش :

همانطور که گفتیم ؛ سنگ های طبیعی بهترین گزینه برای استفاده در سنگ فرش می باشد . اما ممکن است شما نتوانید مکان مناسب را جهت خرید سنگ فرش بیابید . به همین جهت ما به شما گروه سنگ ملک زاده را معرفی می کنیم . این شرکت با بیش از ۵۸ سال سابقه در حوزه فروش ، برش و فرآوری انواع سنگ یکی از فروشندگان انواع سنگ طبیعی در ایران می باشد. شما می توانید برای مشاهده محصولات این شرکت به صفحه محصولات مراجعه کنید و یا می توانید برای آشنایی با این شرکت به صفحه تماس با ما جهت ارتباط با کارشناسان مراجعه نمایید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو


اطلاعات تماس


  • ۵۶۹۰۱۹۲۰-۲۴(۰۲۱) | ۰۹۱۲۳۹۰۴۳۷۳
  • کیلومتر ۳۵ تهران – قم ، شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار زکریای رازی – سنبل ۵ – پلاک ۶
  • شنبه الی چهارشنبه: 7 صبح الی 7 بعدظهر

در خبرنامه سایت گروه سنگ ملک زاده عضو شوید