سنگ مناسب دیوار پارکینگ؛ بهترین سنگ پارکینگ

سنگ مناسب دیوار پارکینگ

سنگ های ساختمانی بسته به کاربرد آن در بخش های مختلف ساختمان، انواع گوناگونی دارند. برای مثال سنگ های نمای داخلی باید قابل شستشو باشند، سنگ های پله باید ضد سایش و مستحکم باشند. یا سنگ های نمای خارجی باید زیبا و چشم نواز باشند. بسته به این ویژگی ها باید سنگی انتخاب شود که بتواند پاسخگوی این نیاز ها باشد. یکی دیگر از بخش های منازل پارکینگ میباشد. سنگ های مناسب برای پارکینگ نیز خود به چند قسمت تشکیل میشود. برخی پارکینگ ها روباز و برخی سرپوشیده هستند. که هرکدام نوع سنگ مخصوص خود را میطلبد. در ادامه قصد داریم به مناسب ترین سنگ پارکینگ بپردازیم.

چرا از سنگ برای پارکینگ استفاده میکنیم؟

همانطور که در مقالات قبلی گروه ملک زاده اشاره شد، سنگ هایی چون مرمر، تراورتن، مرمریت و سنگ چینی از سنگ های پر کاربرد در بخش های مختلف ساختمان میباشد. این سنگ ها ویژگی هایی چون استحکام، تنوع رنگی، زیبایی و مقاوم در برابر بخش های مختلف ساختمان را دارند.

سنگ پارکینگ
سنگ پارکینگ

برای پارکینگ از سنگ استفاده میکنیم زیرا مصالح مورد استفاده در پارکینگ ویژگی هایی داشته باشند که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

۶ تا از بهترین سنگ پله؛ مناسب ترین سنگ راه پله

زیبایی

 پارکینگ ساختمان ها معمولا در ورودی ساختمان میباشد . و در معرض دید عموم قرار دارد. پس بهتر است از سنگی استفاده شود که دارای زیبایی و چشم نوازی مطلوبی باشد. پس از نمای خارجی ساختمان، پس از ورود به ساختمان اولین نکته که قابل مشاهده میباشد پارکینگ آن است. حد المقدور در سنگنمای پارکینگ باید از سنگ های زیبا با رنگبندی مناسب استفاده شود. حتما باید برای پارکینگ از رنگ روشن استفاده شود. پارکینگ ها به علت آن که دارای سقف کوتاه و نور کم هستند باید با انتخاب سنگ روشن فضا را بزرگ و دلباز تر کرد.

مقاومت بالا

سنگ های پارکینگ به علت اینکه در معرض عبور و مرور خودرو ها که از اجسام سنگین به شمار می آیند، هستند باید مقاوم و مستحکم باشند. برای انتخاب سنگ مناسب باید میزان  ظرفیت و تعداد طبقات ساختمان را در آن لحاظ کرد.

شرایط آب و هوایی

با توجه به اینکه پارکینگ ها از فضایی بیرونی جدا هستند، اما نمیشود آن را فضای داخلی به شمار آورد. پارکینگ ها نسبت به آب و هوای بیرونی ساختمان دارای شرایط بهتری هستند. اما دمایی تقریبا یکسان دارند. و فقط شرایط چون برف و باران یا یخ زدگی در آن وجود ندارد. با همه این تفاسیر باید سنگ انتخابی مناسب با شرایط آب و هوایی آن منطقه باشد.

سنگ مقاوم در برابر یخبندان؛ سنگ مناسب برای مناطق سردسیر

قابل شستشو

سنگ مناسب برای پارکینگ باید قابل شستشو باشد.  شستشوی پارکینگ به طور مداوم باعث کم شدن کیفیت سنگ مورد استفاده میشود. پس باید از سنگ مناسب و قابل شستشو استفاده کرد.

از دیگر ویژگی های مناسب ترین سنگ پارکینگ میتوان به عدم جذب دود و کثیفی در سنگ و قیمت خوب اشاره کرد. البته نوع استفاده از ساختمان نیز در انتخاب سنک مناسب برای آن اهمیت دارد. برای مثال پارکینگ یک ساختمان تجاری و لوکس سنگی متفاوت با یک ساختمان مسکونی و ساده متفاوت است.

نمای مدرن ساختمان مسکونی؛ بررسی انواع نمای ساختمان مدرن

مناسب ترین سنگ پارکینگ

مناسب ترین سنگ پارکینگ
مناسب ترین سنگ دیوار

با توجه به ویژگی های گفته شده فوق میخواهیم سنگ مناسب برای این نیاز هارا معرفی کنیم.

برای زیبایی پارکینگ و رنگبندی مناسب آن میتوانید از گرانیت کرم رنگ و یا مرمریت روشن مانند جوشقان استفاده کنید.

برای مقاومت در برابر سایش سنگ گرانیت بهترین گزینه میباشد. همچنین سنگ گرانیت برای مقاومت در برابر شست و شو و نظافت نیز بسیار مناسب است.

در صورتی که ساختمان در منطقه ی سردسیر قرار دارد، و احتمال یخ زدگی پارکینگ وجود دارد، سنگ های  گرانیت , چینی , تراورتن و .. مقاومت زیادی دارند.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی مناسب ترین سنگ پرداخته شد. همانطور که اشاره شد سنگ های مرمریت، گرانیت از گزینه های مناسب برای خرید این سنگ ها باشد.

شما میتوانید برای خرید سنگ پله مناسب و یا کسب اطلاعات بیشتر راجع به سنگ پله و مشورت با کاراشناسان ما و یا بازدید از فروشگاه سایت ملک زاده از طریق لینک های زیر اقدام کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو


اطلاعات تماس


  • ۵۶۹۰۱۹۲۰-۲۴(۰۲۱) | ۰۹۱۲۳۹۰۴۳۷۳
  • کیلومتر ۳۵ تهران – قم ، شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار زکریای رازی – سنبل ۵ – پلاک ۶
  • شنبه الی چهارشنبه: 7 صبح الی 7 بعدظهر

در خبرنامه سایت گروه سنگ ملک زاده عضو شوید