شاخص موثر در کیفیت سنگ های ساختمانی؛ ویژگی های سنگ ساختمانی خوب

شاخص موثر در کیفیت سنگ های ساختمانی؛ ویژگی های سنگ ساختمانی خوب

مصالح ساختمانی موادی هستند که به شکل اصلی خود در ساخت ساختمان استفاده میشود. از نمای بیرونی تا اسکله ی ساختمان و نمای داخل ساختمان از مصالح ساخته شده اند. سنگ یکی از قدیمی ترین و در عین حال مستحکم ترین مصالح میباشد. از زمان انسان های نخستین تا همین الان از سنگ ها برای ساخت خانه و کاشانه استفاده میگشت. سنگ به دلیل خاصیت استحکام، تنوع و زیبایی هنوز هم استفاده از آن متداول است. گروه سنگ ملک زاده در این مقاله تصمیم دارد که به بررسی ویژگی های سنگ ساختمانی خوب بپردازد. و شاخص موثر در کیفیت سنگ های ساختمانی را بیان کند. البته باید به این نکته توجه کرد که هر نوع سنگی برای مصرفی بخصوص کاربرد دارد. و ویژگی های تمام آن ها یکسان نمیباشد.

ویژگی های سنگ ساختمانی خوب

همانطور که در بالا گفتیم هر نوع سنگی برای مصرفی بخصوص کاربرد دارد. و ویژگی های تمام آن ها یکسان نمیباشد. و دارای تفاوت هایی چون جنس، ساختار، کاربرد، درجه بندی سنگ بر حسب رنگ سنگ، کیفیت فرآوری و کیفیت سنگ میباشند. اما مسئله ی مهمی که هست آن است که این سنگ ها در برخی موارد و ویژگی ها یکسان هستند. این ویژگی ها هستند که بیان کننده ی کیفیت خود یک سنگ میپردازد.

ویژگی های سنگ ساختمانی خوب
ویژگی های سنگ ساختمانی خوب

در ادامه قصد داریم به بیان این ویژگی ها بپردازیم.

مقاومت و استحکام

از مهم ترین ویژگی های سنگ ساختمانی خوب استحکام آن است. یک سنگ باید استحکام خوبی داشته باشد. تا قابلیت مقاومت در برابر بارهای مختلفی که بر روی آنها قرار میگیرد را داشته باشد.

این مسئله انقدر مهم است که در سنگ های ساختمانی قبل از استفاده از آن، سنگ از نظر مقاومت در برابر بارهای سنگین آزمایش میشود.

ظاهر سنگ

سنگ مورد استفاده در امور ساختمانی باید از هر نظر مطلوب باشد. این سنگ باید سخت و فشرده باشد . بطوریکه از نفوذ آب در درون آن جلوگیری کند. سنگ ساختمانی باید از هرگونه ترک باشد. و بهتر است این سنگ ها از رنگ های روشن تشکیل شده باشد.

فراورش سنگ

فراورش سنگ باید بگونه ای باشد که صرفه ی اقتصادی داشته باشد. یعنی بگونه ای نباشد که برش و شکل دادن آن سخت باشد. و به سختی بدست آید.

دوام و طول عمر سنگ

تا حد امکان سنگ نباید دارای تخلخل باشد. زیرا آب جذب شده منجمد و منبسط می شود و باعث ترک می شود. بنابراین سنگ متخلخل سریعا تجزیه می شود. سنگ خوب سنگی فشرده و بلورین است.

مقاومت برابر آتش

سنگ خوب باید بتواند در برابر حرارت بالا مقاومت کند. سنگ ها باید بگونه ای باشند که در برابر آتش سوزی و مسائلی از این قبیل بتواند مقاومت کرده و مانع از آتش سوزی کل ساختمان شود.

جمع بندی

سنگ خوب از ویژگی های حیاتی هر ساختمانی میباشد. علاوه بر مطالب ذکر شده از ویژگی های سنگ ساختمانی خوب میتوان گفت که یک سنگ با کیفیت باید  در برابر گازهای واکنشی شیمیایی مانند دی اکسید کربن، دی اکسید گوگرد … مقاومت کند. همچنین سنگ خوب باید در برابر اشعهUV  نور خورشید نیز مقاومت کند.

شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه سنگ ملک زاده سنگ های اسلب و سنگ تایل را با کیفیت بالا و مطلوب مشاهده و خریداری نمیایید. همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سنگ های با کیفیت و مشورت با کاراشناسان ما و یا بازدید از فروشگاه سایت ملک زاده از طریق لینک های زیر اقدام کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو


اطلاعات تماس


  • ۵۶۹۰۱۹۲۰-۲۴(۰۲۱) | ۰۹۱۲۳۹۰۴۳۷۳
  • کیلومتر ۳۵ تهران – قم ، شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار زکریای رازی – سنبل ۵ – پلاک ۶
  • شنبه الی چهارشنبه: 7 صبح الی 7 بعدظهر

در خبرنامه سایت گروه سنگ ملک زاده عضو شوید