پولیش کاری سنگ با واکس

پولیش سنگ یک ماده شیمیایی است که در دو نوع مایع و جلای سنگ ( واکس) موجود است از پولیش سنگ برای براق کردن سطح سنگ و از بین بردن منافذ ریز آن استفاده می شود.به علاوه اینکه پولیش سنگ باعث ضد آب شدن سنگ نیز می شود.پولیش سنگ باعث می شود سنگ های کهنه و قدیمی، جلا و درخشندگی خود را مجددا به دست بیاورند.در واقع پولیش سنگ مانند واکس برای کفش عمل می کند.

چرا پولیش سنگ کف؟

اغلب سنگ هایی که به عنوان سنگ کف استفاده می شوند بعد از مدتی آن شفافیت و براقی روز اول خود را از دست می دهند و ظاهری کدر به خود می گیرند به گونه ای که حتی بعد از چندین مرتبه تی کشیدن و تمیز کاری باز هم براق نمی شوند و ظاهر اولیه خود را مجددا به دست نمی آورند. به همین سبب است که عموما صاحب خانه ها با دیدن این گونه صحنه ها ابراز نا امیدی کرده و ممکن است به توصیه برخی از آشنایان از مواد مختلفی همچون جوهر نمک ،لیمو ترش ، شوینده های شیمیایی و یا مواد اسیدی دیگر برای پاک کردن کدری و تمیز کردن سنگ کف ساختمان خود اقدام کنند. غافل از اینکه این مواد نه تنها نمی توانند درخشش را به سنگ های شما برگدانند بلکه باعث می شوند تا بیش از پیش کدر شوند. کفسابی کمک می کند تا لکه گیری و تمیز سازی بهتری روی سطح صورت گیرد بفرض مثال لکه های حاصل از رنگ و مواد اسیدی و یا فرورفتگی های حاصل از ضربات و درز های موجود در سنگ همگی به وسیله ی کفسابی از بین می روند. بسیاری از افراد بدون توجه به کفسابی اقدام به  پولیش کردن سنگ می کنند و همین امر باعث می شود تا پولیش نتواند به خوبی برخی قسمت های لازم نظیر درز ها و سوراخ ها را عایق نماید همچنین وجود سوراخ و درز باعث انعکاس نا متقارن نور بر رو یک سطح می شود که از جلوه و زیبایی سطح پولیش شده می کاهد لذا توصیه می کنیم تا قبل از فرایند پولیش سنگ کف حتما از کفسابی هم استفاده نمایید.

مطالعه بیشتر>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>مزایا و معایب پرکاربرد ترین انواع سنگ مرمریت

واکس سنگ

واکس سنگ از جمله موادی است که به منظور صیقل کاری انواع سنگ از جمله مرمر، تراورتن، گرانیت و … مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به صورت جامد و مایع تولید شده و لایه ای براق و محافظ بر سطح سنگ ایجاد می کند.استفاده از واکس سنگ بسیار راحت است و می توان آن را در هر شرایطی مورد استفاده قرار داد. یکی از مزایای این ماده جلادهنده ،خشک شدن آن در کمترین زمان ممکن است، بنابراین پس از پولیش کاری و خشک شدن واکس می توان بر روی سطح سنگ راه رفت.

واکس سنگ

مزایای واکس سنگ

  • در تولید واکس سنگ از مواد ترمیم کننده استفاده می شود، از این رو هنگامی که از این ماده برای پولیش سنگ استفاده می شود، روزنه ها و حفره های سطح پر می شوند و سطح سنگ صاف و یکدست خواهد شد.
  • این ماده لایه ای ضد آب بر روی سنگ ایجاد می کند و امکان نفوذ آب و یا ایجاد لکه آب بر روی آن را از بین می برد.
  • واکس سنگ لایه ای براق بر روی سنگ ایجاد می کند و در صورت نشست گرد و غبار بر روی آن به راحتی می توان سنگ را تمیز کرد.
  • فرمول این ماده غیر اسیدی است، به همین جهت هم برای صیقل کاری سنگ های قدیمی و هم سنگ های جدید بدون این که آسیبی به آن ها وارد شود، استفاده می گردد.
  • خشک شدن سریع این ماده از جمله ویژگی هایی است که امکان استفاده از سنگ را در زمان کوتاه فراهم می نماید.
پولیش سنگ

مراحل انجام پولیش سنگ :

مراحل انجام پولیش سنگ بسته به نوع پولیشی که استفاده می شود، کمی متفاوت است .در اینجا ما هر دو نوع را بررسی می کنیم.

۱-در ابتدا کف باید عاری از هرگونه آلودگی، گرد و غبار،چربی و لکه شود و بعد از تمیز کردن کف، باید آن را کاملا خشک کنیم .

۲-در این مرحله اگر بخواهیم از پولیش مایع استفاده کنیم،باید مواد آن را در مخزن دستگاه پالیشینگ بریزیمو بعد دستگاه را روشن کرده و کل کف را پولیش بزنیم.اگر از واکس سنگ استفاده می کنیم باید مقداری از آن را روی کف بریزیمو با طی حوله ای شروع به آغشته کردن کف به آن کنیم .برای این کار بهتر است کف را به قسمت های کوچک تقسیم کنیم.و بعد از پولیش یک قسمت به سراق قسمت های بعدی برویم چون ممکن است واکس خشک شود این کار باید با دقت بالا و توسط کفساب ماهر انجام شودتا تمام منافذ سنگ توسط مواد پولیش پر شود .

۳-چند دقیقه صبر می کنیم تا مواد پولیش سنگ کاملا خشک شود.

۴-در مرحله بعدی، از دستگاه کفسابی با فرچه نرم و مخصوص،بدون آب و به صورت کاملا خشک استفاده می کنیم تا مواد پولیش پاک شده و سطح سنگ براق شود .

۵-در نهایت ضایعات پولیش را جمع می کنیم و روی سنگ را با دستمال تمیز می کنیم .

عملیات پولیش را می توان برای تمام قسمت های ساختمان اعم از نما و کف و همچنین چوب، انواع سنگ، موزاییک، سرامیک، بتن، سیمان و … انجام داد .اما در مجموع تجربه ثابت کرده کفسابی بهتر و موثرتر از پولیش سنگ است و ماندگاری بالاتری نیز دارد .

پولیش سنگ

جمع بندی:

این نکته را باید در نظر داشته باشید که فرایند پولیش سنگ برای نما ، کف حیاط ،کف منزل و..  به کار می رود که فرایند کلی آن ها مشترک می باشد اما برای هر ناحیه ممکن است لازم شود تا از ابزارآلات و دستگاه های ویژه استفاده شود برای همین توصیه می کنیم تا کار پولیش سنگ کف خود را به یک استاد کار مجرب و با تجربه بسپارید تا نتیجه ی کارتان ماندگارتر و بهتر باشد.همواره این نکته را در نظر داشته باشید که سنگ هایی که قبل از پولیش کردن کفسابی می شوند عموما زیبایی و درخشانی بیشتری به خود می گیرند چون اساسا کفسابی و پولیش کردن دو فرایند مکمل هستند به این صورت که ابتدا کفسابی را پیش نیاز پولیش کردن می دانند.

گروه سنگ ملک زاده یکی از با سابقه ترین فروشگاه سنگ در ارائه خدمات به مشتریان می باشد.همچنین آماده همکاری با مهندسین و معماران در ساختمان سازی و پیاده سازی پروژه هایشان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه ملک زاده همراه باشید و به سایت ما سر بزنبد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو


اطلاعات تماس


  • ۵۶۹۰۱۹۲۰-۲۴(۰۲۱) | ۰۹۱۲۳۹۰۴۳۷۳
  • کیلومتر ۳۵ تهران – قم ، شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار زکریای رازی – سنبل ۵ – پلاک ۶
  • شنبه الی چهارشنبه: 7 صبح الی 7 بعدظهر

در خبرنامه سایت گروه سنگ ملک زاده عضو شوید