معرفی ویژگی های سنگ مرمریت نمین

ویژگی های سنگ مرمریت نمین

سنگ مرمریت  نمین چیست؟

سنگ مرمریت در حقیقت یک سنگ آهکی رسوبی می باشد که با سنگ مرمر تفاوت دارد. سنگ مرمریت از کربنات کلسیم، کلسیت، دولومیت و کریستال تشکیل شده است که به سه دسته سنگ کریستال، ابری و چینی تقسیم بندی می شود. این سنگ طبیعی ساختمانی دارای کانی هایی است که باعث شده سنگهای مرمریت از تنوع رنگ زیادی برخوردار شوند.

ویژگی های سنگ مرمریت

از آنجایی که سنگ مرمریت یک سنگ آهکی می باشد پس نباید از این سنگ، انتظار مقاومت بالا در حد سنگ تراورتن و گرانیت را داشت. سنگ مرمریت جز سنگ های نرم به حساب می آید که در معدن و در کارخانه با اره های نرم بُر برش می خورد.اما نرم بودن سنگ به این معنا نیست که به راحتی ترک برداشته و خرد می شود. در عملیات فراوری این سنگ، از چسب و رزین یا اپوکسی در پشت سنگ استفاده می کنند تا مقاومت آن را افزایش دهند.دیگر ویژگی های این سنگهای آهکی این است که خلل و فرج ندارد، به همین دلیل برای استفاده در ارتفاعات توصیه نمی شود.

سنگ مرمریت نمین
سنگ مرمریت نمین

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع سنگ مرمریت

کاربرد سنگ مرمریت

بیشترین کاربرد سنگ مرمریت این است که به عنوان کف پوش و پله های داخلی ساختمان استفاده می شود. اما امروزه از این سنگ به صورت سنگ اسلب برای تزیین دیوار و کف، برای کابینت و کانتر آشپزخانه، روشویی سرویس بهداشتی، … استفاده می شود.

از سنگهای مرمریت تیره مانند مرمریت مشکی نجف آباد، مرمریت کارنیکو، مرمریت مشکی طلایی، … در ابعاد اسلب برای لابی هتل ها و ساختمان های لوکس استفاده می کنند، زیرا زیبایی فضا را دو برابر می کنند.به دلیل اینکه سنگ مرمریت یک سنگ آهکی می باشد، برخی از آنها در برابر جذب و نفوذ آب مقاومت کمتری دارند، پس در زمان خرید سنگ مرمریت به این نکته توجه کنید.

سنگ مرمریت نمین

سنگ مرمریت نمین چیست؟

سنگ مرمریت نمین دارای زمینه رنگ کرم روشن که رگه های کریستالی خاکستری و لکه های ابری سفید در آن دیده می‌شود. سورت های ضعیف تر این سنگ زمینه ای گلبهی و رگه های مشکی دارد. سنگ مرمریت نمین ویژگی های یک سنگ خوب را دارد و به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای سنگفرش داخلی ساختمان است.

ابعاد سنگ مرمریت نمین

این سنگ اغلب بصورت اسلب و قواره های بزرگ مانند ۸۰*۸۰ ، ۱۰۰*۱۰۰ و ۱۲۰*۱۲۰ فرآوری می‌گردد. درفرآیند تولید و فرآوری این سنگ جهت بالا بردن کیفیت و مقاومت سنگ از پرکننده های قوی مانند اپوکسی ، توری و ساینده های مرغوب استفاده میشود.سنگ مرمریت نمین بدلیل قیمت نسبتا بالا در سنگفرش هال و پذیرایی ، سنگ کف تالار ، سنگ دیواره لابی و … ساختمانهای لوکس کاربرد دارد.

کاربرد سنگ مرمریت نمین

سنگ مرمریت نمین بدلیل قیمت نسبتا بالا در سنگفرش هال و پذیرایی ، سنگ کف تالار و سنگ دیواره لابی ساختمانهای لوکس کاربرد دارد. این سنگ با زمینه رنگ کرم روشن و تیره جذابیت خاصی برای نمای داخلی و سنگفرش به وجود می آورد و می تواند برای مراکز تجاری ، اداری و واحدهای مسکونی گزینه مناسبی باشد. علاوه بر استفاده بعنوان سنگفرش داخلی از این سنگ زیبا می توان به عنوان سنگ پله و راه پله نیز استفاده نمود.

  • سنگ کف لابی هتل ها
  • سنگ کف واحد های شیک تجاری و مسکونی
  • نمای داخلی
  • سنگ کف پله و کف پارکینگ
  • دیوار لابی و فضاهای داخلی
کاربرد سنگ مرمریت نمین
کاربرد سنگ مرمریت نمین

عوامل موثر بر قیمت سنگ مرمریت نمین

  • هر چه قدر رنگ سنگ روشن و یکدست تر باشد قیمت آن بیشتر است.
  • سنگ های کم رگه و کم فسیل قیمت بالاتری دارد.
  • ضخامت سنگ نمین تاثیر مستقیم بر روی آن دارد.
  • هر چه قدر ابعاد سنگ نمین بزرگتر و برش های دقیق تری داشته باشد قیمت بیشتری خواهد داشت.
  • کیفیت فرآوری سنگ نمین از نظر ساب، برش، رزین تاثیر زیادی بر روی قیمت سنگ خواهد گذاشت.

نتیجه گیری

به طور کلی سنگ مرمریت نمین یکی از سنگ های باکیفیت و مستحکم کشور است که دارای قدمت و سابقه ی بالایی می باشد. خاستگاه این سنگ استان اردبیل و حومه ی شهر نمین می باشد. رنگ زمینه ی سنگ نمین کرم و صورتی کمرنگ می باشد و در سطح آن رگه های سفید رنگ شبیه به شاخ گوزن که اصطلاحاً به آن « شاخ گوزنی » گفته می شود در آن مشهود است. در حال حاضر سنگ مرمریت نمین اردبیل به صورت اسلب و تایل فرآوری و عرضه می گردد که در موارد مختلف در فضای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سنگ ملک زاده سر بزنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو


اطلاعات تماس


  • ۵۶۹۰۱۹۲۰-۲۴(۰۲۱) | ۰۹۱۲۳۹۰۴۳۷۳
  • کیلومتر ۳۵ تهران – قم ، شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار زکریای رازی – سنبل ۵ – پلاک ۶
  • شنبه الی چهارشنبه: 7 صبح الی 7 بعدظهر

در خبرنامه سایت گروه سنگ ملک زاده عضو شوید