۵ ویژگی سنگ کف لابی هتل ها

سنگ مناسب کف لابی هتل ها

سنگ کف لابی هتل ها

از آنجایی که لابی ها در ورودی ساختمان ها قرار دارد و این قسمت از ساختمان به دلیل اینکه دائما در معرض دید عموم قرار می گیرد و پر تردد است، زیبایی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. انتخاب مصالح خوب و زیبا در کفپوش لابی ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. سنگ های تزیینی بدون شکل می توانند بهترین گزینه باشند زیرا که علاوه بر زیبایی و تنوع فراوان در طرح و رنگ، از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند.

همچنین سنگ از مصالحی است که به دلیل دوام بالا و نیاز به نگهداری کم، بسیار مورد توجه کارفرماها برای استفاده به عنوان کفپوش ساختمان است. انواع مختلفی از سنگ کف تراورتن، مرمر، گرانیت و.. به عنوان سنگ مناسب کف مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا باید ببینید کدام نوع سنگ مناسب کف ساختمان شماست. سبک دکوراسیون و سلیقه‌ افراد در انتخاب نوع سنگ کف موثر است.

لابی هتل

ویژگی های سنگ لابی در ساختمان ها

۱-   مقاومت سایشی بالا: از آنجایی که لابی ها محل هایی پر تردد هستند، سنگ باید از مقاومت سایشی بالایی برخوردار باشد تا بتواند عمر مفید و طولانی داشته باشد.

۲-   مقاومت فشاری بالا و انتقال گرما

۳-   جذب آب کم و نظافت راحت

۴-   ساب پذیری خوب: استفاده از سنگ های صیقلی می تواند فضای دلنشینی به محیط دهد.توصیه می شود که از سنگ های درخشان و صیقلی در لابی ها استفاده کنید.

۵- خش‌ناپذیری و لیز نبودن

بیشتر بخوانید: پنج نکته مهم در خرید سنگ ساختمانی

برخی از سنگ های مورد استفاده در لابی

  • سنگ های چینی: این سنگ ها علاوه بر زیبایی، سطح درخشانی دارند و می توانند گزینه ی خوبی باشند.
  • سنگ مرمریت: تنوع بی شمار در طرح و رنگ مرمریت، باعث شده است که جزو سنگ های محبوب برای لابی هتل ها و ساختمان ها شود.
  • سنگ های گرانیت: این سنگ ها علاوه بر زیبایی و تنوع در طرح، جزو مقاوم ترین سنگ ها به شمار می آیند.
  • سنگ مرمر: بی شک زیبا ترین سنگ ساختمانی، سنگ مرمر است. این سنگ بیشتر در مکان های عمومی مجلل و اماکن مذهبی استفاده می شود. قیمت این سنگ نسبت به سایر سنگ ها بیشتر است.
  • سنگ های تراونیکس: این سنگ ها نیز مانند سنگ های مرمر جذابیت بسیار زیبایی دارند و می توان از اسلب های بوک مچ و فورمچ آن در بدنه دیوار لابی ها استفاده نمود.

سنگ مناسب کف لابی چه مزایایی دارد؟

۱- عمر زیاد

سنگ از مصالح مقاومی است که اگر شما سنگ را به عنوان کفپوش ساختمان خود انتخاب کنید، خیالتان راحت است سنگ کف ساختمان تا سال‌های سال نیازی به تعویض و مرمت خاصی ندارد. پس اگر قصد دارید سالیان سال در یک خانه زندگی کنید سنگ کف گزینه‌ی مناسبی برای ساختمان شماست.

۲- سازگار با هر فضا

سنگ‌ کف در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که این ویژگی باعث مورد پسند واقع شدن برای هر نوع سلیقه و قابلیت استفاده برای اغلب سبک‌های دکوراسیون می‌شود. همچنین از سنگ می‌توان برای اغلب فضاهای مختلف منزل؛ از آشپزخانه گرفته تا تراس استفاده کرد.

۳- تهیه راحت

سنگ جزو مصالحی است که در اغلب مناطق به راحتی یافت می‌شود و در همه‌ی شهرها در ساخت و ساز از این مصالح استفاده می‌شود. در نتیجه نگرانی بابت در دسترس نبودن آن وجود ندارد.

۴- امکان جلاپذیری مجدد

اگر از سنگ کف استفاده می‌کنید نگران کاهش جلای آن بر اثر استفاده زیاد در طول زمان نباشید. با امکاناتی که امروزه برای جلای سنگ کف وجود دارد به راحتی کفپوش سنگی شما صاب خورده و نو می‌شود.

۵- نظافت و نگهداری آسان

یکی از مهم‌ترین مزایای سنگ کف، نظافت راحت آن است. سنگ کف به راحتی تمیز می‌شود و نیاز به نگهداری خاص و زیادی ندارد.

۶- طبیعی و عدم ایجاد آلرژی

سنگ از مصالح طبیعی است که باعث ایجاد آلرژی و حساسیت نمی‌شود.

لابی هتل
لابی هتل

معایب سنگ برای کف لابی

۱- لغزندگی

برخی از انواع سنگ کف‌های صاب‌خورده و صیقلی لغزنده هستند، در نتیجه برای فضاهایی مانند سرویس بهداشتی مناسب نیستند. اگر این مورد برایتان اهمیت دارد به نوع سنگ کف توجه کنید و جنسی که لغزندگی کمتری دارد را انتخاب کنید.

۲- سرد بودن

سنگ در مقایسه با چوب و پارکت طبیعت سردی دارد و برای افرادی که دچار درد پا هستند مناسب نیست. اگر در منزل شما افراد مسن زندگی می‌کنند این مسئله را در نظر داشته باشید.

۳- قیمت بالا

برخی از انواع سنگ‌های کف قیمت بالایی نصبت به کفپوش‌های دیگر موجود در بازار دارند. قبل از تصمیم به انتخاب کفپوش از قیمت‌ سنگ کف مناسب مطلع شوید.

۴- سنگین بودن

 سنگ مصالحی سنگین است در نتیجه باعث سنگین شدن بنا می‌شود. سنگین بودن سنگ کف باعث می‌شود اجرای آن نسبت به کفپوش‌های سبک دیگر سخت‌تر باشد.

سخن پایانی:

همان طور که می دانیم ورودی هتل ها یکی از منظره هایی است که بیشتر به چشم می خورد. و یکی از مکان های پرتردد محسوب می شود.پس به طور کلی سنگ مناسب برای کف ساختمان ها و لابی هتل ها علاوه بر زیبایی باید از کیفیت مناسب برخوردار باشد. تا هم عمر بیشتری داشته باشد و هم زیبایی چشم نوازی به محیط هتل و یا ساختمان بدهد. درعین حال که قیمت مناسب هم داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم تمام ویژگی ها و مزایا و معایب سنگ مناسب کف لابی هتل را ذکر نماییم تا ساختمان سازان برای انتخاب مناسب تر دچار مشکل نشوند.برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سنگ ملک زاده سر بزنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو


اطلاعات تماس


  • ۵۶۹۰۱۹۲۰-۲۴(۰۲۱) | ۰۹۱۲۳۹۰۴۳۷۳
  • کیلومتر ۳۵ تهران – قم ، شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار زکریای رازی – سنبل ۵ – پلاک ۶
  • شنبه الی چهارشنبه: 7 صبح الی 7 بعدظهر

در خبرنامه سایت گروه سنگ ملک زاده عضو شوید